Agencja copywriterska oferująca content marketing premium

Copywriting dla małych firm. Kiedy warto skorzystać z tej usługi copywriterskiej?

Copywriting dla małych firm jest okazją do zwiększenia swoich zasięgów organicznych i rozbudowy przedsiębiorstwa. Zobacz, w jakich jeszcze sytuacjach współpraca z copywriterem będzie przydatna.

Czy w ogóle warto wykorzystać usługi copywritera w swojej firmie?

Na powyższe pytanie moglibyśmy odpowiedzieć bardzo prosto: oczywiście, warto zacząć korzystać z usług copywriterów. Jednak prosta odpowiedź nas nie zadowala, dlatego chcemy bardziej zagłębić się w tematykę marketingu internetowego i inwestycji w copywriting. Wierzymy, że dzięki temu kwestie związane z pisaniem treści dla Twojej marki staną się znacznie jaśniejsze.

Copywriting w content marketingu

Content marketing jest obecnie jednym z najpopularniejszych i najbardziej skutecznych sposobów na zbudowanie silnej pozycji firmy na rynku. Opiera się przede wszystkim o wysokiej jakości treści (ang. content), które są tzw. wartością dodaną dla potencjalnych klientów. Jednym z ważnych elementów marketingu jest właśnie copywriting, który bezpośrednio odpowiada za jakość tekstów.

Na koniec warto dodać, że działania content marketingowe oparte o wykorzystanie rozbudowanych treści muszą opierać się o wstępną analizę potrzeb i celów klientów, a także o opracowaną strategię postępowania. Na ten temat dowiesz się więcej z naszego kolejnego artykułu.

copywriting-dla-małych-firm

Dlaczego warto wykorzystać copywriting dla małych firm? Jakie płyną z niego korzyści?

Każdy produkt lub usługa wymaga reklamy, która przyciągnie uwagę przyszłych klientów. I właśnie taka jest podstawowa rola copywritingu: ma zadbać o takie przestawienie produktu, aby był rozpoznawalny i atrakcyjny dla przyszłych klientów. Aby tak się stało, teksty muszą odznaczać się dwoma ważnymi cechami. Po pierwsze, muszą być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych, co bezpośrednio wiąże się z pozycjonowaniem seo, czyli między innymi doborem słów kluczowych. Po drugie, copywriter musi tworzyć teksty atrakcyjne dla grupy docelowej.

Oprócz korzyści reklamowych, dobrze napisane teksty pomagają w budowaniu pozycji eksperta w danej branży. Dzięki profesjonalnym tekstom z łatwością można przekonać potencjalnych klientów, iż firma naprawdę zna się na swoich produktach i usługach, a także może pomóc w każdej sytuacji. Tak doskonały wizerunek wpisuje się w strategię content marketingu oraz pomaga w utrzymaniu zainteresowania firmą oraz budowaniu jej rozpoznawalności.

Kolejna korzyść płynąca z pracy copywritera to rozbudowa strony internetowej i mediów społecznościowych, co pozwala na zwiększenie ruchu na witrynie oraz budowanie lepszych i dłuższych relacji z klientami. W ten sposób można szybciej zyskać zaufanie zainteresowanych osób, co pozwala na ich przekonanie, że warto inwestować w firmowe usługi i produkty.

copywriting-dla-małych-firm-i-biznesow

Czym charakteryzuje się copywriting dedykowany dla małej firmy?

Małe i średnie firmy pod wieloma względami różnią się od wielkich korporacji o zasięgu europejskim czy nawet światowym. Swoją pracę wykonują na rynku lokalnym i każda inwestycja musi być dla nich korzystna, ponieważ znacznie trudniej jest im pogodzić się z większym ryzykiem. Właśnie dlatego jako zleceniodawcy mają prawo oczekiwać od copywriterów spełnienia ich szczególnych wymagań.

Koncepcja po stronie copywritera

Właściciela małych firm często nie mają czasu ani możliwości, by rozmyślać nad strategią content marketingową od strony copywriterskiej. Nie mają jak poddać pomysłów dotyczących contentu, a nawet jeśli poddają pomysły, nie muszą ich ze sobą łączyć w spójną całość. Dlatego też dobry copywriter powinien pracować z wizją i stworzyć treści, które najlepiej będą oddawać profil danej firmy.

Copywriting dla małych firm zgodny z zasadami SEO

W małym przedsiębiorstwie zazwyczaj nie ma miejsca na dodatkowe koszty w postaci specjalisty SEO, dlatego pisanie tekstów najlepiej zlecić copywriterowi, który posiada przynajmniej podstawową wiedzę z tego zakresu. Dzięki temu treści będą w stanie przyciągnąć zainteresowanych i dobrze zadziałają na wyszukiwarki.

Usługi copywriterskie poparte solidnym portfolio

Każdy copywriter freelancer może powiedzieć, że potrafi napisać dobre teksty na odpowiednią liczbę znaków ze spacjami. Jednak nie każdy posiada wiedzę z zakresu odpowiadającego profilowi przedsiębiorstwa. Nie każdy tworzy też teksty, które przypadną do gustu właścicielom firmy ze względu na sam styl, który może być zbyt młodzieżowy, poważny, żartobliwy lub jeszcze inne.

Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji, warto zapytać o portfolio, które pozwolić ocenić umiejętności copywriterskie czy styl. Warto także porównać opinie innych klientów o twórcy. W ten sposób decyzja o skorzystaniu z jego usług na pewno będzie trafna.

Cechy copywritera, na które warto zwrócić uwagę

Istnieje szereg cech i umiejętności, które copywriter musi mieć, aby mógł tworzyć dobre teksty marketingowe. Wśród najważniejszych znajdują się:

  • umiejętność wyszukiwania informacji, które pokażą wyspecjalizowanie firmy w jakiejś dziedzinie;
  • znajomość seo copywritingu, dzięki której treści na stronie będą wysoko indeksowane przez boty;
  • kreatywność ilekkie pióro, za sprawą których artykuły nie tylko dotrą do czytelnika, ale też utrzymają jego zainteresowanie;
  • jasne zasady współpracy, do których należy np. określona stawka za 1000 zzs, szybki czas realizacji zlecenia czy umiejętność zdalnej pracy i komunikacji.

Czy warto zlecić pisanie treści agencji marketingowej?

Oprócz freelancerów, możemy także rozważyć współpracę z agencją reklamową, która zaopiekuje się wszystkimi kwestiami związanymi z tworzeniem materiałów dopasowanych do Twoich usług lub produktów. W takim przypadku oprócz standardowych usług copywriterskich, do dyspozycji będą bardziej rozbudowane możliwości, oparte o wiedzę osób specjalizujących się w różnych obszarach marketingu. Pomogą zbudować wartościowe treści, które przełożą się na bezpośredni wzrost obrotów przedsiębiorstwa.

Jak dokładnie może wyglądać taka współpraca przekonasz się, kontaktując bezpośrednio z przedstawicielem firmy KONTIVA, specjalizującej się w pisaniu tekstów sprzedażowych dla każdej branży.

Jakie teksty copywriterskie przydadzą się małej firmie?

Niezależnie od branży, każda firma powinna obecnie posiadać swoją stronę internetową w jak najbardziej rozbudowanej formie. To właśnie na nią trafi większa część tekstów napisanych przez copywritera. Jednak nie tylko tam będą potrzebne stworzone przez niego treści. Jakie teksty warto zatem zamówić?

  1. Teksty umieszczone bezpośrednio na Twojej witrynie. Jak już wspomnieliśmy, to one stanowią podstawę marketingu internetowego. Należą do nich między innymi artykuły blogowe, opis Twojej firmy i świadczonych przez nią usług, a nawet krótkie slogany. Wszystkie powinny być zgodne z zasadami seo.
  2. Teksty dla sklepów internetowych. Tutaj znajdują się przede wszystkim opisy produktów i kategorii. Dobry opis ma kierować klientów do Twojego sklepu i informować ich o najważniejszych cechach produktów. Powinien mieć też charakter promocyjny, dzięki któremu dokonany zostanie zakup.
  3. Landing page. To zazwyczaj prosta strona, bez dodatkowych zakładek, które opisuje produkt, może być też wizytówką Twojej firmy. W jej przypadku w szczególności liczy się umiejętność pisania interesujących i przekonywujących tekstów, co pozwala w krótkiej formie zachęcić klienta do kontaktu lub zamówienia.
  4. Artykuły sponsorowane umieszczane na innych stronach. Artykuły te pełnią rolę reklamową i mają kierować ruch do Ciebie. profesjonalny copywriter potrafi jednak stworzyć takie artykuły sponsorowane, by nie były nachalne i aby faktycznie zachęcały do odwiedzenia Twojej witryny.
  5. Wpisy na media społecznościowe. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak ważne jest zaistnienie w social mediach, które obecnie narzucają pewne trendy. Aby było to możliwe, należy tworzyć treści o wartości dodanej: ciekawe i wnoszące coś do życia odbiorców. Właśnie tym powinien zająć się copywriter, niezależnie od tego, czy zamierzasz dzięki niemu prowadzić profil na IG, FB, LinkedIn czy Tik-Toku.

Jak znaleźć odpowiedni copywriting dla swojej firmy?

Jak już wiesz, teksty sprzedażowe, promocyjne czy informacyjne odgrywają ogromną rolę w życiu każdej współczesnej firmy. Bez wątpienia zastanawiasz się teraz, w jaki sposób znaleźć najlepszego copywritera lub agencję marketingową. Przede wszystkim powinieneś kierować się zamieszczonymi przez nas wyżej, istotnymi w copywritingu cechami. W ten sposób będziesz mógł zapewnić swojej firmie najlepsze treści.

Jednocześnie zachęcamy do skorzystania z usług oferowanych przez KONTIVA, która specjalizuje się w budowaniu wizerunku marki poprzez słowa. Dzięki współpracy z profesjonalną agencją content marketingu nie musisz znać się na zasadach SEO, nie musisz mieć swoich własnych pomysłów na kampanię reklamującą Twoje przedsiębiorstwo ani nie musisz tracić energii, czasu i pieniędzy na udane lub nie próby samodzielnego tworzenia treści dla Twojej witryny. Wystarczy skontaktować się ze specjalistami KONTIVA, aby osiągnąć wszystko to, o czym może marzyć przedsiębiorca: udany, szybki i skuteczny rozwój firmy poprzez dobry content.


Autor: Marta Choińska-Młynarczyk, starszy specjalista treści KONTIVA

Kategorie

Ostatnie wpisy